dimarts, 6 de març del 2012

Avaluació inicial


Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: ___10___

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___9_____

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __8___

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __2___

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: __5_____

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __8____

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____6____

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___7_____

6 comentaris:

  1. Hola Bibiana,
    felicitats pel teu blog. A veure si entre tots/es acabem dominant aquest món de les noves tecnologies.
    Pel que fa a les teves valoraciones varien de les meves sobretot que no penso que hi hagi neutralitat en les noves tecnologies pel fet de basar-se en la ciència, ja que qualsevol desenvolupament científic està condicionat per uns objectius i les finalitats del propis investigadors. Tal vegada estigui jo confosa però a mi em queda clar que es pugui garantir la neutralitat.
    Per altra banda, crec que la tecnologia educativa no ha de garantir únicament el domini per part dels psicopedagogs però sí en gran mesura. Crec que avui dia, qualsevol professional ha d'adquirir un bon domini d'aquestes per poder accedir a la informació i d'onar una orientació de qualitat.

    ResponElimina
  2. Chelo moltes gràcies.
    Jo opino que la tecnologia és neutral, tant sols que el problema està en el moment que s'utilitza aquesta a través d'interessos, sobretot monetaris. Bona prova d'aquests interessos són les dues grans companyies (Windows i Apple) que competeixen per millorar cada dia i guanyar més diners amb nosaltres, els usuaris.

    ResponElimina
  3. Bona Tarda Bibiana,

    Primer que res felicitats pel Blog, molt original afegir el Codi QR!

    Respecte a la Neutralitat de la tecnologia…

    Jo al contrari que tu penso,( de fet la meva puntació en la DT2 és “4”) que la Tecnologia disposa d’un ventall de components ideològics. Crec que la tecnologia i societat van de la mà, fet que provoca que les dues traslladen valors i actituds des del moment que estan juntes.

    Agafo una frase del temari que m’agrada molt: “Cap tipus de tecnologia es desenvolupa en el buit, sinó en un espai sociohistoric, cultural i polític concret” (Pag.17).

    Vagi molt bé!!!

    ResponElimina
  4. Gràcies Maria!

    Jo sé que les noves tecnologies van canviant amb la societat, però jo pensava en el sentit que pots trobar grups de mentalitats i valors diferents.

    Evidentment no podem separar la tecnologia de la societat però si cadascú pot aportar i generar les seves webs o blocs ... segons els seus interessos.

    Sort amb el semestre!

    ResponElimina
  5. Hola Bibiana!

    Llegint la teva avaluació inicial, i ara que ja s'acaba el curs, segueixes pensant el mateix respecte a la pregunta DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal? T'ho pregunto perquè la vas puntuar amb un 2 i em sembla una nota bastant baixa.

    Jo penso que són un recurs molt valuós, l'intercanvi d'idees entre persones que tenim molt que aportar-nos els uns als altres, sempre que sigui amb respecte i tolerància.
    Què en penses?
    Salutacions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Noe!

      Gràcies pel teu comentari però jo crec que no ens hem acabat d'entendre... Aquestes preguntes-trampa amb doble sentit...

      Continuo puntuant baix si!! Jo també penso com tu, que es un molt bon recurs per això ho he puntuat baix.

      La DU2 diu que "Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal" i jo opino tot el contrari, que encara que cosi posar-hi hores o no, aconseguim molt de benefici i poder compartir ens ajuda moltíssim!!

      Espero que entenguis el meu plantejament, ho puntuo baix perque crec que no tenen poc benefici, ans el contari!

      Elimina