dissabte, 7 d’abril del 2012

Sintesi del debat CTS

   FIL COMPETÈNCIA DIGITAL: M’ha sobtat primerament, que poques persones triessin aquest fil per comentar-lo. En aquest he pogut exposar el que pensava i visc enfront a l’aprenentatge de la competència digital.


FIL TECNOPART: M’ha sobtat veure que per defensar un o altre punt hem hagut de situar-nos en tot o res enfront de la tecnologia.
No m’ha costat gaire situar-me en el punt tecnodeterminista donat que és en el bàndol que em situaria, tot i que he de reconèixer que no posaria la tecnologia davant de tot, encara que li donaria una gran importància per tal de comprovar que tot surti correctament i sense complicacions.

    Les meves aportacions han estat ben encarades al bàndol tecnodeterminista tot i que a vegades havia d’esforçar-me una mica a defensar fermament alguns aspectes que no acabo de compartir. Per exemple, defensar la tecnologia en el part no m’ha estat difícil ja que
M’ha costat força enllaçar els arguments o contra arguments seguint els materials en paper. Però si crec que he argumentat bé en funció dels que proposaven els/les companys/es i amb coherència.


FIL COMPETÈNCIA DIGITAL: El comentari de la Laura Jovaní, tot en general trobo que ha estat força ben exemplificat i amb dades ben exposades. La frase que més em va fer pensar i reafirmar la meva postura va ser: “El món el que vivim (tal i com comenta Jordi Adell en el seu video) és tecnològics (e-reader, camàres digitals, GPS, mòbils amb Internet...), aquesta realitat marca el món i la societat on vivim. No podem plantejar-nos una educació sense ús de les TIC perquè aquestes estan immerses en el nostre dia a dia, en les nostres cases, en el nostre treball, per tot arreu, de fet en molts àmbits depenem completament d'elles


FIL TECNOPART: Els comentaris de la Carma Ayuso pel seu resum en poques paraules i ben estructurat i vull destacar aquesta frase:Gràcies a la tecnologia doncs, el part va poder ser exitós, ja que sinó haguéssim tingut l’accès a la tecnologia quirúrgica s’hauria posat en risc la vida tan de la mare com del nadó.; i d’en Manuel Parra que s’ha exposat molt bé tot i deixant clar que no pot parlar per la seva experiència i m’agradaria destacar aquesta frase: “Per què hem de renunciar a una cosa o una altra –utilitzar o no la tecnologia- per tal d’evitar riscos, patiments o esperes? N’hi ha que s’estimen més apurar, tant com ho permeti el sentit comú, l’ús de medicaments, tècniques artificials o tot altre tipus de tecnologia.”

El que he trobat a faltar en aquest debat és poder expressar realment cadascú en quin bàndol vol participar ja que trobo que és molt millor exposar amb bases que creiem més fermes, sense haver de situar-nos en un bàndol o l’altre ja que, en el meu cas, a vegades tenia idees d’ambdós bàndols.


Què en penseu?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada