dimecres, 20 de juny del 2012

Avaluació tecnològica (processual)


El procés seguit per fer aquest miniprojecte ha estat molt encertat ja que ha permès que els alumnes adquirissin el rol de protagonistes. Considerem que els alumnes han gaudit d’un aprenentatge significatiu ja que han tingut un paper:
  • Actiu: han estat els alumnes qui en tot moment han desenvolupant les activitats que es requerien i els que, amb el consell de la mestra, han pres les decisions oportunes.
  • Constructiu: ja que durant la realització d’aquest projecte els infants han fet interactuar i han relacionat els seus coneixements previs amb els nous coneixements.
  • Col·laboratiu: tot aportant idees, experiències i fins i tot dubtes per tal de col·laborar amb la mestra i poder així tirar endavant aquest projecte.
  • Reflexiu: els infants han hagut de prendre diverses decisions que han esdevingut després de reflexionar en grup i argumentar les seves aportacions.
  • Intencional: la mestra ha informat als alumnes des del primer moment quins eren els objectius que es pretenien assolir mitjançant la realització d’aquest projecte. Gràcies a aquesta informació prèvia els alumnes han pogut reconduir els seus esforços i interessos per tal d’assolir-los.
Podem constatar que en aquest projecte els alumnes han assolit el veritable protagonisme del seu propi aprenentatge, tot utilitzant ells mateixos la càmera digital, descarregant les fotos a l’ordinador, escollint les més adequades i canviant-les-hi el nom. També han estat els encarregats d’elaborar i escriure el missatge i d’adjuntar-hi les fotografies realitzades i prèviament seleccionades.

Cal tenir en compte que les tecnologies utilitzades en aquest projecte: càmera, ordinador, canó... sovint són usats per la mestra, aquest fet fa que els alumnes ja hi estiguin familiaritzats de tal manera que els infants en poden fer un bon seguiment.

Volem puntualitzar que el procés de la videoconferència mitjançant l’Skype ha estat organitzat i preparat per les mestres, en aquest cas els infants han assolit un rol d’observadors fins el moment de l’inici de la videoconferència on han tornat a adquirir el protagonisme fent les seves intervencions amb la mediació de la mestra per tal que respectessin els torns de paraula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada