El procés seguit per fer aquest miniprojecte ha estat
molt encertat ja que ha permès que els alumnes adquirissin el rol de
protagonistes. Considerem que els alumnes han gaudit d’un aprenentatge
significatiu ja que han tingut un paper:
- Actiu: han estat els alumnes qui en tot moment han
desenvolupant les activitats que es requerien i els que, amb el consell de
la mestra, han pres les decisions oportunes.
- Constructiu: ja que durant la realització d’aquest
projecte els infants han fet interactuar i han relacionat els seus
coneixements previs amb els nous coneixements.
- Col·laboratiu: tot aportant idees, experiències i fins i tot
dubtes per tal de col·laborar amb la mestra i poder així tirar endavant
aquest projecte.
- Reflexiu: els infants han hagut de prendre diverses
decisions que han esdevingut després de reflexionar en grup i argumentar
les seves aportacions.
- Intencional: la mestra ha informat als alumnes des del
primer moment quins eren els objectius que es pretenien assolir mitjançant
la realització d’aquest projecte. Gràcies a aquesta informació prèvia els
alumnes han pogut reconduir els seus esforços i interessos per tal
d’assolir-los.
Podem constatar que en aquest projecte els alumnes han
assolit el veritable protagonisme del seu propi aprenentatge, tot utilitzant
ells mateixos la càmera digital, descarregant les fotos a l’ordinador,
escollint les més adequades i canviant-les-hi el nom. També han estat els
encarregats d’elaborar i escriure el missatge i d’adjuntar-hi les fotografies
realitzades i prèviament seleccionades.
Cal tenir en compte que les tecnologies utilitzades en
aquest projecte: càmera, ordinador, canó... sovint són usats per la mestra,
aquest fet fa que els alumnes ja hi estiguin familiaritzats de tal manera que
els infants en poden fer un bon seguiment.
Volem puntualitzar que el procés de la videoconferència
mitjançant l’Skype ha estat organitzat i preparat per les mestres, en aquest
cas els infants han assolit un rol d’observadors fins el moment de l’inici de
la videoconferència on han tornat a adquirir el protagonisme fent les seves
intervencions amb la mediació de la mestra per tal que respectessin els torns
de paraula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada